"Πρέπει να προστατεύσω το μόσχευμά μου!"

Η Λένα Πολυχρόνη όταν ήταν μόλις 40 ημερών διαγνώστηκε με κυστική ίνωση. Στα 17 της μπήκε σε λίστα αναμονής για λήψη οργάνου και ύστερα από τρία χρόνια αγκαλιά με τη συσκευή οξυγόνου υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση. Τα τελευταία χρόνια ανασαίνει με νέους πνεύμονες και απολαμβάνει τα όμορφα της ζωής.

«Σκέφτομαι πως αυτός ο ιός χτυπά το αναπνευστικό. Η κυστική χτυπά στο αναπνευστικό από την άλλη. Εγώ έχω άλλους πνεύμονες. Πρέπει να οχυρωθώ. Να προστατεύσω την ανάσα μου. Μπήκα από μόνη μου σε καραντίνα. Αν πολεμήσω τη νόσο COVID-19 θα με εγκαταλείψει το μόσχευμά μου. Δεν το ρισκάρω με τίποτα.

Έχω αναθεωρήσει πεποιθήσεις που είχα πριν. Φτάνοντας στο σημείο να βρίσκω δύσκολα τα πιο απλά πράγματα, όπως να περπατήσω ως την κουζίνα για ένα ποτήρι νερό, κατάλαβα πως τίποτα δεν είναι δεδομένο και ούτε τόσο απλό ή άνευ σημασίας όπως νομίζουμε. Πλέον, χαίρομαι περισσότερο τις βόλτες μου, τις ηλιόλουστες μέρες, την καθημερινότητα. Όμως, είναι στην φύση μας να παραπονιόμαστε για πιο μικρά προβλήματα και τείνουμε να παρουσιάζουμε τα δικά μας ως τα πιο σημαντικά. Είναι πολύ λογικό, γιατί ο καθένας αυτό που βιώνει αυτό και θεωρεί «βουνό». Γενικότερα, κατάλαβα πως τα πραγματικά προβλήματα είναι πολύ λιγότερα απ’ αυτά που εμείς «βαφτίζουμε» ως τέτοια.

Όταν κάποιος μαθαίνει πως έχω κάνει μεταμόσχευση χαμογελάει και μου εύχεται τα καλύτερα, όμως μόλις ρωτήσω αν ο ίδιος είναι δότης τότε το τοπίο σκοτεινιάζει. Στη χώρα μας η δωρεά οργάνων είναι, ακόμα, θέμα ταμπού. Οι περισσότεροι τουλάχιστον θεωρητικά τάσσονται υπέρ της δωρεάς αλλά πρακτικά μένουν άπραγοι. Φυσικά, γίνονται προσπάθειες προκειμένου να υπάρξει σωστή και έγκυρη ενημέρωση.

Φαντάζομαι την ευτυχία σαν μια κλειδαριά που ο καθένας έχει την δική του και ανοίγει με ένα ή περισσότερα διαφορετικά κλειδιά. Έχοντας λάβει ένα δώρο ζωής καθημερινά ευγνωμονώ πολλά πρόσωπα που είμαι ζωντανή, αναπνέω βαθιά και επομένως με σιγουριά μπορώ να πω πως αυτό είναι το δικό μου κλειδί. Όχι όμως και το μοναδικό! Η αγάπη είναι το δεύτερο, μιας και πιστεύω ότι είναι ευλογημένος όποιος παίρνει πολλή αγάπη και με τη σειρά του και ο ίδιος μπορεί να αγαπήσει το ίδιο δυνατά».


Πηγή: https://www.infowoman.gr/an-polemiso-ti-noso-covid-19-tha-me-egkataleipsei-to-moschevma-mou-den-to-riskaro-me-tipotalena-polychroni/?fbclid=IwAR2e7LPC26Ckh5yivzSFK4HqcDX4cNbJH73q1dRwF83ZJ4FLozdplYDdDAc


Σχόλια